Abonneren  Inloggen

Kan ‘unboxing’ leiden tot een grotere klantenkring?

8 januari 2019
Premium

Bijna iedereen die online een product koopt, is van mening dat de verpakking belangrijk is, en bijna de helft van die consumenten deelt op social media die nieuwe aanwinst. De fabrikant moet dan inspelen op die zogenaamde ‘unboxing’-behoefte. Dat blijkt uit een recent onderzoek van PMMI Business Intelligence met de toepasselijke titel ‘Think inside the box’, vrij vertaald: denk in de doos. PRINTmatters dook in het rapport en kwam met nieuwe inzichten.

Hoewel het onderzoek van PMMI zich geheel op de Verenigde Staten richt en het niet duidelijk is hoeveel mensen eraan hebben meegewerkt, zijn er wel bijzonderheden te benoemen die ook op de Nederlandse markt toepasbaar zijn. 96 procent van de ondervraagde Amerikanen deed een aankoop op internet in de laatste vijf maanden. Maar liefst 51 procent geeft de voorkeur aan het online shoppen boven het fysiek bezoeken van een winkel. 9


Log in en lees alle premium artikelen gratis.

Om dit artikel te kunnen lezen moet u inloggen. Heeft u nog geen account? Registreer nu en lees al onze premium artikelen gratis!

Inloggen Gratis registreren