Abonneren  Inloggen

De smakelijke combi van bier en digitaal drukken

19 november 2020

Dutch IPA, een snelgroeiend Nederlands biermerk, heeft duizenden verschillende labels ontwikkeld door gebruik te maken van de HP Indigo WS6900 en de HP SmartStream Designer software.

Het creëren van unieke etiketten met oneindige variaties was vroeger een tijdrovende en dure bezigheid en daarom niet toegankelijk voor kleinere bedrijven. Met behulp van de HP-software zijn kleinere merken nu in staat om creatieve labels te ontwerpen om zich daarmee te onderscheiden van de massa.

Algoritmes voor combinatie van designelementen

Achter elke smaak schuilt een avontuur met de bieren van Dutch IPA: elk label is uniek ontworpen om een verhaal te vertellen over de mascotte van het merk, Captain IPA. HP SmartStream's algoritmes maken het mogelijk voor Dutch IPA om uitgebreide combinaties van specifieke designelementen te creëren, waardoor ze het verhaal van Captain IPA kunnen vertellen aan de hand van illustraties.

Unieke labels

‘Dutch IPA is een ode aan de avonturier, aan de ontdekker van nieuwe smaken en aan de levensgenieter die openstaat voor nieuwe ervaringen,’ zegt Jordy de Jong, merkbrouwer van Dutch IPA. ‘We maken voor het eerst gebruik van HP's SmartStream Designer software. Wat ons aansprak aan de technologie is de mogelijkheid om unieke labels te ontwikkelen zonder complexe of tijdrovende processen, en tegen een betaalbare prijs. Alles is mogelijk als het gaat om het ontwerp met de software. We hebben labels kunnen ontwikkelen met oneindig veel variaties en achtergronden en daardoor illustreren de labels nieuwe avonturen die direct tot de verbeelding spreken.’

Digitaal drukken

De HP Indigo en HP SmartStream software stellen Dutch IPA in staat om voor te blijven op concurrentie, de productiviteit te verhogen en de klantbetrokkenheid te vergroten. Dankzij het snelle en eenvoudige proces met digitaal drukken op de HP Indigo 6900 kan Dutch IPA het ontwerp van de labels eenvoudig aanpassen en bewerken. Op deze manier kunnen QR-codes en limited edition labels worden toegevoegd voor ad hoc activiteiten voor consumentenbetrokkenheid zoals wedstrijden en limited edition labels voor speciale gelegenheden.

Probo en Cogonez

In september 2020 lanceerde Dutch IPA samen met HP, printserviceprovider Probo en creatief bureau Cogonez een ‘Limited Edition Session IPA’ om alle nieuwe ervaringen die Captain IPA ontdekte te presenteren. Meer informatie over de campagne vind je hier. Je kunt hier meer lezen over HP SmartStream Designer en HP Indigo Digital presses.