Abonneren  Inloggen

Whitepaper DS Smith over COVID-19 impact

10 februari 2021

DS Smith en marktonderzoeksbureau Ipsos Mori hebben een nieuwe studie uitgevoerd. De Whitepaper beschrijft het laatste onderzoek naar de impact van de Covid-19 pandemie op duurzame verpakkingen.

Uit het onderzoek komt naar voren dat, ondanks de wereldwijde gezondheidscrisis, het winkelend publiek nog steeds oog heeft voor het milieu; 85% van de consumenten wil producten kopen waarbij zo weinig mogelijk verpakkingsmateriaal wordt gebruikt en bijna een derde (29%) geeft toe dat zij zijn gestopt met het kopen van bepaalde merken, omdat hun verpakking niet duurzaam was.

Whitepaper

De Whitepaper gaat dieper in op de onderzoeksresultaten en belicht volgens DS Smith de gevolgen voor duurzame verpakkingen in de volgende gebieden:

  • Perceptie van duurzaamheid bij de consument.
  • Houding en gedrag in de winkel en thuis.
  • Communiceren over duurzaamheid.

De Whitepaper is hier op te vragen.

Op de hoogte blijven?

Up-to-date blijven met het actuele nieuws uit de printbranche? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.

Inschrijven nieuwsbrief