Abonneren  Inloggen

Intermail investeert in personalisatie

28 maart 2022

Intermail, specialist in DM en transactiemail uit Nieuw-Vennep, heeft geïnvesteerd in een multifunctionele oplossing voor het opbrengen en personaliseren van passen, zoals klantkaarten, lidmaatschapspassen en meer.

Variabele informatie

‘Met onze nieuwe aanwinst beschikken wij over een systeem van het Duitse merk Kraus, waarmee wij op hoge snelheid passen kunnen lezen, printen en op een drager plakken’, zegt directeur Jeroen Rothert. ‘De vraag naar dit soort toepassingen in middel- en grote oplagen groeit behoorlijk.’ Broer Gert Rothert Jr. vult aan: ‘Het systeem is uitgerust met een Domino inkjetkop. Het inkjetten in zwart van de passen gebeurt binnen dit ‘read & print’ systeem na het scannen van de 2D code. Uiteraard komt de variabele informatie op het document en op de pas volledig overeen, dat is 100% gegarandeerd.’

Ecologische passen

Naast gepersonaliseerde passen verwerkt het systeem ook niet-gepersonaliseerde passen of memoblaadjes. De passen kunnen bestaan uit verschillende materialen zoals plastic en karton. Ook worden in toenemende mate ecologische passen, gemaakt van afbreekbare materialen, ingezet. ‘De nieuwe lijn is een welkome aanvulling op ons machinepark. Het betekent dat wij onze klanten betaalbare, creatieve toegevoegde waarde kunnen bieden in grotere productievolumes direct mail en transactiemail.’

Over Intermail

Intermail regelt het totale mailtraject vanaf de voorbereiding tot en met het ter post bezorgen. Kernactiviteiten zijn: bestandsverwerking, full color inkjet en laserprinting op rol en vellen, snijden/vouwen en couverteren tot en met formaat C4 van veelal geavanceerde documenten en het adresseren en (folie)verpakken van magazines, periodieken en tijdschriften. Jaarlijks verwerkt Intermail voor klanten meer dan 200 miljoen mailpieces met een team van een kleine 90 mensen, vanuit twee locaties in Nieuw-Vennep.

Bron: Intermail
Beeld: Giuseppe Toppers | Danto