Samen groeien in print: Partnership Probo en Prindustry
Ondernemers helpen groeien in print. Dat is de missie van Douwe Pieter van der Galiën en Jordy Silva de Jong bij Probo. Dat doen zij ook samen met Prindustry.
Groeien doe je niet alleen, maar volgens de mannen samen met de waardeketen. Jordy verklaart: ‘Dat zijn printprofessionals zoals signmakers, beurs-, interieur- en eventbouwers, drukkerijen, reclamebureaus en webshops/AI tools in print, maar ook producenten, leveranciers, brancheorganisaties, vakmedia en overheden. We kunnen elkaar beter maken. Samen innoveren is essentieel om een gezond ecosysteem te krijgen waarin we allemaal gezond verdienen.’
Dat gebeurt ook via partnerships zoals die met IT-partner Prindustry. Je krijgt via Prindustry een flexibele webshop waarin het gehele assortiment van Probo live gekoppeld is. Dat betekent dat het aanbod en de prijzen in de webshop altijd gelijk zijn aan die van Probo. De webshopeigenaar kan als reseller (een deel van) het assortiment van Probo wederverkopen, naast de assortimenten van andere producenten en mogelijk zijn eigen productaanbod. De reseller bepaalt helemaal zelf welke aanpassingen hij doet in aanbod, kortingen of marges.
‘Meer assortiment betekent niet meer omzet’
Jordy: ‘Ik daag de reseller uit om na te denken over de volgende stap. Webshops die een duidelijk keuze maken voor een niche en daar heel goed in zijn, zie ik succesvol zijn. Diegenen die alles in de breedte aanbieden, zie ik het moeilijk hebben. Meer assortiment betekent niet meer omzet. Bedenk ook dat er nieuwe eisen zijn van de volgende generatie. Kun je naar een duurzame toekomst bewegen? Ben je klaar voor een circulaire markt? Ondanks de positieve kracht van print en communicatie in het algemeen, heeft de sector een grote impact op het milieu. We geloven de communicatiekracht voor mensen en merken te kunnen versterken, terwijl we de footprint verlagen.’
Om tot de juiste antwoorden voor de toekomst te komen, is kennis delen van belang. En dat doe je volgens Douwe Pieter en Jordy vooral via live communicatie. ‘We nemen graag een faciliterende rol op ons zodat printprofessionals van elkaar kunnen leren. We maken samen de toekomst in print mogelijk.’
Lees hier het hele interview.
Foto boven: Douwe Pieter van der Galiën (links) en Jordy Silva de Jong (rechts)